„Putovanje nakraj noći“ Luj Ferdinand Selin

Putovati, korisna je to stvar, to golica maštu. Sve
ostalo je samo razočaranje i zamor.

Ništa čovek ne misli! Iz zatvora izađeš živ, a iz
rata ne! Sve ostalo su samo reči.

Teško je doći do onog bitnog, čak i kad je rat u
pitanju, mašta se dugo opire.

Mačke kojima suviše preti vatra ipak na kraju
skaču u vodu.

Onaj koji govori o budućnosti, mangup je, samo
sadašnjost se računa.Govoriti o potomstvu isto je
što i držati govor crvima.

Odmah smo se razumeli, mada ipak ne potpuno,
jer su mi zanosi srca postali krajnje neprijatni.
Više sam voleo zanose tela, prosto i jednostavno.
Mnogo se treba čuvati srca, tome su me i te kako
naučili u ratu!

Većina ljudi umire tek u poslednjem trenutku,
drugi počinju i pripremaju se dvadeset godina
unapred, a ponekad i više.
To su nesrećnici ovog sveta.

Shvatio sam da godine nešto znače u razmišljanju.
Čovek postaje praktičan.

Teško čovek može samog sebe da se otarasi, čak i u ratu!

Samo je hrabrost, u stvari, sumnjiva.

Samo, ja sam sad bio nepoverljiv prema utiscima.
Jednom su me uhvatili na utisak, neće me više
uhvatiti na lepe reči. Niko više.

Najbolje je što se može učiniti kad je čovek na ovom
svetu, zar ne, to je da iz njega izađe?

Eh, druže, ovaj vam je svet samo ogromno preduzeće
za zavitavanje ljudi!

Teško je doći do onog bitnog, čak i kad je rat u pitanju,
mašta se dugo opire.

Čovek je pred užasom nevinašce, kao i pred uživanjem.

Nikad više neću verovati u ono što oni govore,
u ono što misle. Ljudi i samo ljudi se treba plašiti, uvek.

Da bi u mozgu jedne kukavice misao sastavila krug,
mnogo stvari mora da joj se desi, i to prilično
surovih stvari.

Samo što se tiče duše, tu je nikako nisam zadovoljavao.
Ona je htela da budem sav treperav, blistav, a ja sa
svoje strane nikako nisam uviđao zašto bi trebalo da
sam u takvom uzvišenom duševnom stanju, video sam,
naprotiv, na hiljade razloga, i to nepobitnih, za upravo
suprotno raspoloženje.(…)Duša je taština i zadovoljstvo
tela dok je ono zdravo, ali je i želja da se iz tela izađe čim je
ono bolesno ili stvar krene nizbrdo. Od ova dva stava bira
se onaj koji vas bolje služi u određenom času, i to je sve.
Dokle god može da se bira, stvar je u redu.

Teže je odreći se ljubavi no života.

Užasno je koliko čovek nosi stvari i ljudi koji se u njegovoj
prošlosti ne menjaju.

Ako hoćeš da te smatraju pametnim treba samo da si silno bezobrazan.

— Je li istina da ste zaista poludeli, Ferdinande? – upita me ona jednog četvrtka.
— Poludeo sam! — priznadoh.
— Onda će vas ovde lečiti?
— Strah se ne leči, Lola.

Kad ljudskoj mržnji ne prete nikakve posliedice, njena
glupost biva vrlo uverljiva, a razlozi se lako nađu.

I pod sečivom giljotine moja bi me majka grdila što
sam zaboravio šal. Nikad moja majka nije propuštala
priliku da me ubeđuje kako je svet dobar i kako je dobro
učinila što me je rodila.

Imati poverenje u ljude, znači već pustiti da vas pomalo ubijaju.

…jer svaki je evropski novac sin Dolara.

Lepota je kao alkohol ili udobnost; čovek se na nju navikne i ne obraća više pažnju.

Uvek me je plašila skoro potpuna praznina u meni, to što,
u stvari, nemam nikakvog ozbiljnog razloga da postojim.

Tužno je gledati ljude kad ležu, lepo se vidi da ih je baš
briga što stvari idu kako bilo, lepo se vidi da ne pokušavaju
da shvate zašto smo na ovom svetu. To im je svejedno.
Spavaju kako bilo, naduti, učaureni kao školjke, nimalo osetljivi.

Život sve skriva od ljudi.

Da nema pričanja laži, svet bi se zaista mogao zaustaviti
bar za dva ili tri pokolenja.

A duša je neodgovorna…

Novo odelo vam poremeti način mišljenja.

U stvari, dok traje rat, misliš biće bolje kad bude mir,
i grickaš tu nadu kao bombone, a posle ipak sve ispadne
sama govnarija. Prvo ne smeš da kažeš da se ne bi drugima
zgadilo. Iz puke dobrote. A onda jednog dana izlaješ sve to
pred svima. Dosta ti je da se daviš u govnima. I onda svi
zakijuče da si prava prostačina. Eto, to je sve.

Prestajemo da budemo najcrnja đubrad tek kad nas snađe katastrofa.

…sreća je biti sasvim sam na obali mora i da me ostave na miru.

 

Оставите одговор

Статистике блога

  • 848,039 hits
