„Formule ljubavi“ Zoran Milivojević

1463942271791226

Ljubav je neka vrsta želje koja stalno traje.

Ljubav može razumeti samo onaj ko pravi razliku između
druge osobe i njenih postupaka.

Svrha ljubavi je da nam pomogne da uredimo naš intimni
svet u skladu s našom predstavom o tome kakav svet treba
da bude.

Svako zaljubljivanje i svako razočaranje je poziv na
preispitivanje i menjanje predstave o ljubavi.
Međutim, većina ljudi ne želi da menja svoju predstavu,
već želi da pronađe onu stvarnost koja se uklapa u postojeću
predstavu o stvarnosti.

1477252538866539

Kada nekoga volimo mi nemamo potrebu za tom osobom,
već želju za njom.

Za ljubomoru je potrebno troje.

Ljudi imaju pravo da cene, da precenjuju, ali i da potcenjuju
ljubav, kao i da prihvatajući odgovornost za to, snose sve
posledice svoje vrednosne odluke.

Potpuna definicija ljubavi koja obuhvata sva tri nivoa lako se
može predstaviti metaforom „drveta“ : koren je osećanje,
stablo prestavlja ponašanje i postupke, a krošnja je sam odnos.
Jedino trodimenzionalna definicija ljubavi omogućuje osobi dobru
orijentaciju u ljubavnom životu.

14661635132159006

Ljubav nije osećanje, već odnos nastao na osnovu osećanja.

Običan čovek veći deo svog budnog života provodi u
ravnodušnosti.

Ljutnja nije odbacivanje nego zahtev za promenu ponašanja.

Ljubav je prvenstveno odnos bliskosti, a u takvom odnosu ima
mesta i za nežna osećanja, i za neprijatna osećanja, i za trenutke
indifirentnosti.

1361722029201197

Psihološki zrela ličnost gubi sposobnost zaljubljivanja.

Ne samo da se u životu može voleti više puta, nego je praktično
nemoguće voleti samo jedanput.

Vernost je stvar odluke, a ne stvar ljubavi.

Ljudi ostaju u odnosu zato što tako žele i jer su tako odlučili.

Traženje bezuslovnog prihvatanja je takođe uslov.

Daj sebe drugom onoliko koliko on daje sebe tebi.

1392025312497710

Razumevanje je različito od odobravanja.

Važnije je biti ono što jeste, nego da izbegavate konflikt.

Nema bliskosti bez direktnog traženja.

Neko vam može dobro čitati misli iako vas ne voli.

Apsolutna iskrenost u ljubavi bila bi moguća samo onda kada
bi postojala apsolutna tolerancija u odnosu na ono što bi moglo
da bude saopšteno.

U skladnim odnosima muškarac naređuje u jednim stvarima,
u drugima naređuje žena, a u trećima se dogovaraju.

140776865235651

Više vredi onaj ko više voli.

Mnogo puta sam čuo da neko kaže „Ne mogu da zamislim da
sav život provedem pored jedne osobe“, a nikad da je neko
rekao : „Ne mogu da zamislim da neko provede sav život
pored mene“.

Za monotoniju je potrebno dvoje.

Kada nekog volite, prirodno je da vam se sviđaju i drugi.

Šta će vam drugi partner kada je i sa jednim komplikovano.

140848526644138

Ljubav ne postoji samo za onoga ko ne želi da je vidi.

Ljubav, ma kako bila kvalitetna, ne mora trajati večno.

Što je intenzivnija ljubomora, to se odnos ljubavi doživljava
kao lošiji.

Ko se u ljubavi lažno predstavi, zabranjuje sebi stvarnu ljubav.

Dok zaljubljenost jeste iluzija, ljubav je stvarna.

1471749675687451_animate

Save

2 коментара (+додајте свој?)

  1. Goran Logan
    дец 30, 2016 @ 21:02:46

    Divno je da se neko setio da malo prikaža i citra Zorana Milojevića, nemam priliku da ga često čitam, uglavnom ga slušam. I lepo je da si ponovo vredna i da te ima na blogu… Pomislio sam da uz ovu temu nešto nedostaje, a onda sam pronašao, nekako, u mojim beleškama, mada mi se čini da sam to našao kod tebe , na blogu:
    „Ljubav stvara ljubavnike,a ne ljubavnici ljubav.“ Milorad Pavić
    Možda bi mogao nešto reći o Novoj godini, ali recimo da sam rekao, ili da dodam:
    „Novogodišnja magija ne nastaje sama…“
    Slike su ti divne ne mogu to da izostavim.

    Одговор

    • z.z.
      јан 01, 2017 @ 15:41:02

      Pre svega, srecna ti Nova !
      Lepo je sto te opet vidim ovde.Zoran je
      moje otkrovenje od prosle godine, svidja mi se taj lik …tj.kako on to sve jednostavno pojasni.
      Jeste, Pavic je jedan od mojih omiljenih domacih pisaca, sigurna sam da si to pronasao ovde. 🙂
      Drago mi je sto nisi izostavio pohvalu za slike…Hvala i ziveli!

      Одговор

Оставите одговор

Статистике блога

  • 885,004 hits
