“ Sveske “ Emil Sioran

tumblr_mqseiq9Z701rfp1lho1_540

Da bismo zavarali melanholiju, treba se neprestano kretati.Čim zastanemo,
ona se budi, ako se uopšte uspavala.

Na sudnji dan vagaće se samo suze.

Moja hrabrost je negativna, usmerena protiv mene.

Za pisca promeniti jezik znači pisati ljubavno pismo pomoću rečnika.

Prvo što mi ispriča prijatelj kog sam već godinama bio izgubio iz vida bilo
je ovo : odavno je napravio zalihu otrova, ali nije se uspeo ubiti jer nije znao
koji otrov da odabere.

Mongolija srca.

Onaj ko govori u ime drugih vazda je prevarant.

Bez nelagodnosti nema identiteta.

1458774625825505

Prekrasno je što nam svaki dan donese novi razlog da nestanemo.

Izbegnimo procenjivanje reči, da se ne bi premorile, jer onda neće moći da
tegle breme smisla.

Čim izađem iz „JA“, zadremam.

Biti ili ne biti…
…ni jedno ni drugo.

Gluvo doba noći.Nigde nikog, samo su još minute sa mnom.Svaka se
pretvara da mi pravi društvo, a potom se spašava, bekstvo za bekstvom.

Ja sam filozof koji urla.Ako uopšte imam ideje, one laju, one ništa ne objasne,
samo puknu.

Očuvanje razuma je povlastica koja nam može biti oduzeta.

Sve se nemogućnosti svode na jednu : nemogućnosti da se voli, da se izbije
iz sopstvene tuge.

145875790490033

Temelj očaja je sumnja u sebe.

Iscrpeo sam sposobnost da sebe utešim.

Osećam se savremenikom svih budućih užasa.

Moram da proizvedem osmeh kojim ću se naoružati i zaštititi ; moram nešto
da poturim između sebe i sveta, zaklonim rane, da se najzad uputim u tajne
prerušavanja.

Iz pristojnosti sam zaglušio svoje vapaje ; inače bih stvarao paniku i drugima
i sebi.

Kad čovek obrati pažnju na sopstveno postojanje, oseća se poput začaranog ludaka koji bi da prepadne svoje ludilo, da ga imenuje. Navika ublažava naše čuđenje što postojimo: tu smo, i teraj dalje, imamo svoje mesto u ludnici postojanja.

Napadnimo stvarnost u korenu, promenimo joj sastav i smisao.

Ne, neće me zaslepeti pogled na zvezde.Dovoljno sam svetla izgubio
prosjačeći po visinama.

669670daf6f0f60eb23b8ad7e7db08ad

Ko filozofira još je saučesnik sveta.

U mojoj porodici nema ludaka, inače bih se celog života štrecao.

Zagrižen i skeptičan, sve u jednom pakovanju…

Jednom, kad sam pomislio da sam najnormalnije biće koje je ikad postojalo,
uplašio sam se i proveo čitavu zimu čitajući knjige iz psihijatrije.

Podnosimo jedni druge zato što smo svi mi varalice.

Svaki je trenutak još jedna kuglica u glasačkoj kutiji moga beznađa.

Živci slomljeni već u sedamnaestoj !
Neverovatno je da sam se do sada održao !

Previše sam pročitao…Čitanje mi je izjelo misao…

1392036815935649_animate

Stihovi me sve manje dotiču.Usahla melodija.Začepljena duša.

Postojimo samo za neprijatelje – i za neke prijatelje koji nas ne vole.

Prenagljen duh a neodlučan.

„Anatomija melanholije“ Roberta Bartona.Najbolji naslov koga se iko ikada
dosetio.A što je knjiga nečitljiva – koga briga ?

Ima iskustava koje ne možeš više preživeti.Posle njih, osećaš se da, ma šta
radio, nema više nikakvog značenja.

Dao bih sve pesnike za Emili Dikinson.

Mongol sam, razoren melanholijom.

1458754794437523

Neprekidna rastrzanost između čežnje za potopom i opijenosti rutinom.

Jedino pisac bez čitalaca može sebi da dozvoli luksuz iskrenosti.

Jednom nogom sam u grobu a drugom na nebu.

U moji venama ne teče krv već mrak.

Svako je od nas rođenjem doneo izvesnu količinu čistote, kojoj je bilo
suđeno da se izopači u dodiru s ljudima.

Svako od nas čini sve što može samo da ne bi ostao prepušten samome sebi.

Ljudi ne znaju biti beskorisni.Moraju negde ići, nešto dosegnuti, zadovoljiti
potrebe.Ne uživaju u svojoj nesavršenosti.

Možda bi trebalo da sebe gledamo spolja, gotovo onako kako gledamo druge,
i da pokušamo da sa sobom nemamo ničeg zajedničkog.

f416ffeae51bceb4abc0b37ae6e798aa

Оставите одговор

Статистике блога

  • 848,036 hits
