„Sentimentalni prtljag Mome Kapora“

Intervjui od 1969. do 1990.

IMG_20160319_154732_phixr

Ljudi koji nisu imali krize ne znaju kako one lepo izgledaju iz daljine.

Sve škole su uzaludne ako se shvate suviše ozbiljno.

Nije moje da mislim na to gde mi se to žuri.

Svestan sam svega, ništa me ne pitajte.

Mogu vam reći da kada nema novca u kući, mi živimo najlepše.Onda se svi
smire, svi čitaju, traže neke male stvari, peče se kestenje .Znate, onda se
svi skupimo, to je onda jedna divna familija.Ali, čim dođe novac, kao i u svim
kućama, odmah se poludi, odmah se nekud ili putuje, ili troši
bez veze. . .

Mene Beograd mnogo podseća na Pariz u kojem nisam bio.

Ja sam svojevremeno mislio da ću se nekima osvetiti, ali nisam.

Knjiga je, u stvari, samo sredstvo kojim se međusobno dopisujemo.

kapor-buket-sa-kalenica-pijace
(Kapor – Buket sa Kalenića pijace)

Kad ćutite, niko vas ne pita zašto ćutite, a kad govorite svi vas pitaju zašto
govorite.

Uvek su mi bili sumnjivi stolovi za kojima se tiska mnogo sveta.Čovek ne može
da pronađe toliko prijatelja da sastavi dva stola.

Ja uopšte mislim da ljudi koji su iznutra najčudniji, spolja izgledaju vrlo standardno,
vrlo konvencionalno.Jer čovek koji je zaista čudan i koji je u dubokom nesporazumu
sa svetom koji ga ne shvata, ne oseća potrebu da se ukrašava spolja, da privlači
pažnju.

Literatura nije nadahnuće.Literatura je krajnji proizvod našeg besmislenog života.

Mene gledanje televizije najdublje ponižava.Zato što nekoliko miliona ljudi
dobija istu informaciju u isto vreme.Ali, ako u vreme dok „ide“ tv program, ti
uzmeš knjigu koju sam izabereš, siguran si da ćeš dobiti onu informaciju koja samo
tebi treba i nekim ljudima koji su ti slični.

momo-cvece

Dobro sam zaštićen neozbiljnošću.

Kod nas se ljudi stide ljubavi, uopšte je smatraju nedoličnom.Seljaci ne pokazuju
nikada da se vole.Ja ne znam kad se oni pare.To je uvek nešto u mraku, tako,
malo ponižavajuće.

Šta ću dalje ? Nemam pojma.Nikada nisam razmišljao unapred.Uopšte nemam
nikakve planove.Voleo bih da odem u neko selo i da živim tamo najmirnije, da
sedim ispred kuće, pod orahom.Ali i to bi mi opet dopizdilo kroz mesec dana,
da bih negde zviznuo.
Treba biti otvoren za sve.

lot_3348

Život vidim kao svesku svaštaru u kojoj ima poezije, računa, geografije, istorije,
raznih imena, svega.

Danas je mnogo lakše doći do žene nego pre dvadeset godina, ali je mnogo teže
dominirati njom.

Brzo učimo i još se brže kvarimo.Koliko god smo veličanstveni u neprilikama,
toliko smo slabi u blagostanju.

Političar, to je stvar dnevnog života.Ja nemam živaca da se tim bavim.Ne
učestvujem u toj vrsti života.Dosadan mi je.

Profesija  budućnosti će biti profesija radoznalaca, nekoga ko posmatra svet i
pokušava da ga odgonetne sebi i, verovatno, drugima.

Ovde pisac nema šta da izmišlja.

Velika je stvar kad naučiš da se na ovom svetu može i bez tebe.

page0001

2 коментара (+додајте свој?)

  1. Logan
    мар 27, 2016 @ 22:00:17

    Prvo mali ukor što se ne javljaš mesec dana.
    Potom pohvala za Kapora pre svega za slike,i za citate iz intervjua, naravno, pretpostavljam da je naslovna fotka tvoj rad.
    Zatim malo sarkazma na moj način, mislim da ćeš prepoznati polaznu rečenicu.
    Oduvek sam voleo Praznik u Rimu, mada u Rimu nisam bio.

    P.S. Kratiš jedan komentar.
    P.S. II Ovo možeš da shvatiš i kao nagradno pitanje.
    @

    Одговор

    • z.z.
      мар 28, 2016 @ 17:11:04

      Ne moze ukor, jer otkud znas sta mi se izdesavalo sve ? 🙂
      Hvala na pitanju, dobrooooo sam.
      Naravno, moj je rad…ko ima jos sve na tufnice…I helanke sam imala, ne uhvati ih ja na fotki.
      Hmmmm, nista od nagrade za ovo pitanje…Ja volim samo Sabrinu 😀

      Одговор

Оставите одговор

Статистике блога

  • 885,004 hits
