“Demon dobra“ Anri de Monterlan

3285063

Kad je brak u pitanju ceo svet laže : oženjeni ljudi veoma retko priznaju da su
nesrećni, jer bi to značilo da su se prevarili, ova se institucija održava u životu
zahvaljujući sveopštem saučesništvu.

Mi volimo životinje jer one ne lažu.

Ona nije toliko osećala da ga voli, koliko je verovala da bi mogla da ga voli.

Velika je stvar uspeti u onome što preziremo, jer treba savladati ne samo
prepreku nego i sebe.

Ima reči koje čovek ne može izgovoriti dvaput, pa bilo to i u duši.

Nema ponositih ljudi ; ima ljudi koji govore o svom ponosu, i onih drugih.

Čovek se razboli uvek nedeljom, kad su apoteke zatvorene a lekari u skitnji.

U ljubavni osećaj unosimo ono što duša unosi preko tog osećaja.

Prava je bolest ne umeti lagati.

Ideal žene je da bude služena u sitnicama a da sama služi u krupnim stvarima.

E, kad volimo, vernost nimalo nije teška.

Žene, večne Penelope, paraju danju što su noću izatkale.

Strašno je gajiti prema nekome biću samo to hibridno osećanje – sažaljenje,
na pola puta između ljubavi i ravnodušnosti.

Melanholija je donekle luksuz za siromašne duše.

Život udvoje sastoji se gotovo isključivo u čekanju onog drugog.

Utučenost posle učinjenog dobra dolazi kod mene najednom i traje.
(…) Možda iz saznanja da je to bilo beskorisno.

Zašto bih bio zadovoljan što se tako razlikujem od drugih kad ta razlika ne znači
moju superiornost ?

Sitne se pobede skupo plaćaju.

 

                                ~~~ „Gubave ljubavnice“ ~~~

3285064

Karakteristično obeležje  ličnosti bez ikakve vrednosti je osobina da čini
nešto što u stvari ne želi samo zato što mu se to nudi besplatno.

Dešava se da se neko ko je pretpreo tažak udar i treba da razmišlja o mnogim
važnim i hitnim stvarima, odjednom baca na bilo kakav mehanički posao :
prišiva dugmad ili čisti cipele, da ne bi mislio.

Čovek, žena i dete uvek se kvare kada žive samo sa ženama.

Tvrdoglavost nije daleko od bezvoljnosti : bića slabe volje se isto tako teško
zaustavljaju, kao što se sporo pokreću.

Uvek se plašila zime ; zimi joj se i karakter menjao…

Htela sam da dam novac u zamenu za život, ali tu pomoći nema: mogla sam ga
dati samo u zamenu za stvari koje nemaju života.

…ali najviše mogu da me potresu budale iz redova inteligencije.

Svi govore protiv sveta, a svima je stalo do njega.

Veština snalaženja u salonima sastoji se u tome da ljudi nemaju jedno drugom
šta da kažu, ali da se to nikako ne pokaže.

Žena oseća potrebu da pati.Oduzmite joj patnju i to će je ubiti.Ima žena koje
su poludele, jer nisu dovoljno patile onako kako treba.Ako jednoga dana žene
uspeju da rađaju decu bez bola, neće ih voleti.

Drama nije u tome što me vi ne volite, već što ja ne mogu nikog drugog da volim.

Nije važno da se čovek razlikuje od drugih već da sam ne bude uvek isti.

Toliko te volim da i ne pomišljam da ti to kažem.

Nije sam ljubavni čin nečist i nizak, već sve ono što ga okružuje.Manje ima
gluposti u „šlicu“ muškarca no u njegovom mozgu i srcu.

…kako je zemlja tiha kada se gleda voljeno biće kako spava.

Dobro je poznato da najlepša ljubavna pisma nikada nisu bila iskrena.
Iskrena ljubav je uvek nema.

Kada čovek hoće nekoga da usreći, treba da to odmah učini.

Praskozorje, čiju lepotu ljudi zanemaruju, u poređenju sa sunčevim zalaskom
tako često opisanim u književnosti, kao nenametljiva osoba koja ne ume da
istakne svoju vrednost.

Žena koja ne progoni čoveka je takva retkost.

Vi ste iluzionista.Ostavljate varljivi utisak da se uvek menjate, da imate hiljadu
lica.A uvek ste isti, očajno isti.Uvek se vraćate na isti akord.Kao Mocartova muzika.

Sit sam grimasa.Ni do čega mi nije toliko stalo kao da se oslobodim svih grimasa
kojima su me naučili, jer naučiti čoveka grimasama ljudi zovu vaspitanje.

Verujte mi da je apsolutna ravnodušnost, potpuna ravnodušnost između dva
bića izvanredno zdravo osećanje. Čak i ako su se volela.

Henry_de_Montherlant

Henry de Montherlant (26. april 1895.-21. septembar 1972.)

Оставите одговор

Статистике блога

  • 905,302 hits
