„O nezgodi biti rođen“ Emil Sioran

485a076805346d9fa03d38020ed80138

Mi ne jurimo prema smrti već bežimo od katastrofe rođenja.

Moja sposobnost za razočaranja prevazilazi moć razumevanja.

Neskroman je onaj ko sebe mrzi.

Kako prolaze godine tako se smanjuje broj onih sa kojima se možete
usaglasiti.

Ne možemo prihvatiti da nas prosuđuje neko ko je patio manje od nas.

Ne mogu sebi da oprostim što sam rođen.

Odlučio sam da se ne vezujem više ni za koga otkako sam primetio
da uvek na kraju ličim na svog poslednjeg neprijatelja.

Knjige bi trebalo pisati isključivo iz razloga da bismo u njima rekli
stvari koje se ne usuđujemo nikome da poverimo.

Processed with VSCOcam with g3 preset

Stil je više od talenta, u njemu je suština.

Pakao bi dakle bio mesto gde se stvari razumevaju, gde se isuviše dobro
razumevaju…

Sa nekim se mogu u potpunosti sporazumeti samo kad je ispod svog nivoa
i nema ni želje ni snage da opet uspostavi svoje uobičajene iluzije.

Ni jedne vrsta književne originalnosti nije više moguća ukoliko se ne
izvrši tortura nad jezikom, ukoliko se ne napravi papazjanija od njega.

Duboko je istinsko samo ono što prikrivamo.Otud potiče snaga podlih
osećanja.

Kud god krenem isti osećaj nepripadanja, uzaludne igre; pretvaram se
da me zanima ono što mi je potpuno nevažno, mrdam se po čistom
automatizmu ili zbog milosrđa, ne želim da budem u toku, ne želim biti
deo nečega.Vuče me ono što je drugde, a to drugde, pojma nemam šta je.

826fa6e06d753d1325cd6bac936c5aea

Teži da budeš nepoznat. Niko nije zadovoljan ni sobom ni svetom sve dok
se ne saobrazi sa ovim nalogom.

Osporavanje nikad ne proističe iz umovanja već iz nečeg neznano mračnog
i drevnog.Argumenti dolaze kasnije, radi opravdanja i podrške.Svako NE
izvire iz krvi.

Svaki put kada ne pomišljam na smrt, imam utisak da podvaljujem, varam
nekoga u sebi.

Posedujem sve mane kao i ostali, pa ipak sve što oni rade, izgleda mi
neshvatljivo.

I najmanja atmosferska promena dovodi u pitanje moje planove, umalo da
kažem moja uverenja.

a4569f3cd8459212a1a0377ef35a1d6b

Ovaj sekund nestao je zauvek, izgubljen je u anonimnoj masi neopozivog.
Vratiti se neće nikad.Patim, a i ne patim zbog toga. Sve je jedinstveno i –
beznačajno.

-Šta radite od jutra do večeri?
-Podnosim samog sebe.

Nisam upoznao ni jedan interesantan duh koji ne bi bio bogato
obdaren slobodoumnostima koje se ne smeju priznati.

Nema istinske umetnosti bez jače doze banalnosti.Onaj ko se stalno
služi neobičnim brzo ugnjavi, budući da ništa nije nesnosnije nego
jednoličnost izuzetnog.

Biti objektivan znači tretirati drugog kao objekat, kao mrtvaka,
znači ponašati se prema njemu kao mrtvozornik.

Emili Bronte.Sve što je izašlo iz njenog pera ima tu osobinu da me potrese.

Jedino Bog ima tu privilegiju da može da nas napusti.Ljudi mogu samo da
ustuknu.

tumblr_makz0mgwlZ1r6y3u1o1_540

Bez sposobnosti zaborava naša prošlost bi takvom gvozdenom peglom gazila
po našoj sadašnjosti da ne bismo imali snage da započnemo ni jedan novi
trenutak; a još manje da se upustimo u njega.

Sve što je moguće treba naglo proživeti jer će Bog isto tako naglo u pogledu
svega ukinuti tu mogućnost.

Kad bismo bili u stanju sebe posmatrati očima drugih, istog časa bismo
nestali.

Svaki put kad mi se još nešto učini mogućim, imam utisak da me je neko
zaludeo.

Što umetnost više srlja u ćorsokak umetnici se razmnožavaju.

Koliko god bili lišeni iluzija, nemoguće  je živeti bez ikakve nade.
Uvek držimo neku u zalihi, bez svog znanja, i ta nesvesna nada
nadoknađuje sve ostale, izričite, koje smo šutnuli ili iscrpli.

Mnoge neuravnoteženosti proizilaze iz toga što smo isuviše dugo
odlagali osvetu.Svaka nevolja je zdravija od one koja je izazvana
uskladištavanjem besnila.

Reč po reč i ja likvidirah čitav svoj rečnik.

Knjiga je odloženo samoubistvo.

tumblr_ncqpeteucz1ror3pno1_1280

Skepticizam je opijenost ćorsokakom.

Otvorenost nije spojiva sa delikatnim osećanjima.

Od svih ljudi, baš naši najbliži najradije dovode u sumnju naše zasluge.

Rasipati sebe u ćaskanjima, kao neki padavičar u svojim nastupima.

Kao mladom, najveće uživanje mi je bilo da sebi stvorim neprijatelje.
Sada, čim stvorim jednog, prva misao mi je da se opet izmirim sa njim,
da ne bih više morao o njemu da vodim računa.Imati neprijatelja velika
je odgovornost.

Gledano na duže staze, trpeljivost rađa više zala nego netrpeljivost.

U sumnji sam tražio lek protiv strepnje.Lek je završio tako što se udružio
sa bolešću.

Trebalo bi sebi ponavljati svakog dana: Ja sam jedan od milijardi onih koji
se vucaraju po površini globusa.

surreal_by_brunoogp-d5oomc2

Opredeljujemo se i odlučujemo dotle dok se držimo površinske strane
stvari; čim odemo u dubinu, ne možemo više da odlučujemo ni da se
opredeljujemo, možemo još samo da žalimo za površinskom stranom…

Čovek je robot sa falinkom, pokvareni robot.

Izmiren sa samim sobom i svetom, duh kržlja.On cveta i od najmanjeg
suprotstavljanja.

Za jednog pisaca, brbljanje sa nekom kućipaziteljkom znatno je korisnije
nego voditi razgovor sa nekim naučnikom na stranom jeziku.

Zlatno pravilo : ostaviti nedovršenu sliku o sebi.

Iako me zavodi ćutnja ne usuđujem se da u nju prodrem, već samo tumaram
po njenoj periferiji.

tumblr_np16zbQhnz1u8wonlo1_540

2 коментара (+додајте свој?)

  1. Nadja
    јул 07, 2015 @ 19:59:59

    Svaka cast za blog. Vrh je .
    . Volim da citam i citate obozavam.:-)

    Одговор

    • z.z.
      јул 08, 2015 @ 16:34:34

      Hvala puno, Nađa 🙂
      Drago mi je što ti se dopada moj blog.Uživaj i dalje u citatima i čitanju (ako naiđeš na neke citate a poželiš da ih podeliš sa mnom i ostalima – šalji 😉 )Pozdrav od mene.

      Одговор

Оставите одговор

Статистике блога

  • 848,039 hits
