I još malo zanimljivosti o Tesli. . .

tumblr_m3y0a5sZF61qkxrtro1_500

Tesla i Pupin su se upoznali u Klubu inžinjera na njujorškoj
Petoj aveniji.Obično bi se sastajali nedeljom.U početku njihovo
druženje je bilo intenzivno i prisno.Pupin je bio veoma društvena
osoba, dok je Tesla bio izrazito  povučen.U to vreme bila je u modi
popularna igra natezanje palčevima.Tesla je pobedio i pri tome
Pupinu slomio palac.To je jedna vrlo nezgodna epizoda koja se
odigrala pred mnogobrojnim svedocima, a koju Pupin nije mogao
da oprosti Tesli.To je zapravo bio početak njihovog rivalstva, koje
je kanije preraslo u netrpeljivost i odsustvo komunikacije koje je trajalo
oko 30 godina.

Tesla je uvek bio u stanju mentalne tenzije, jer je uvek razmišljao.
Sa njim je bilo jako teško razgovarati jer nije bio opušten.Njegova
opuštenost, usled stalno žive i fokusirane svesti, bilo je stanje najviše
napetosti za nekog drugog čoveka.Nikada nije koristio opijate, nije
pušio, nije pio…Nije uopšte razgovarao sa ljudima za koje bi procenio
da ga neće razumeti.Takođe, bio je moralni perfekcionista, u smislu
da je prezirao ljude koji robuju materijalnim bogatstvima, što je Pupin
uveliko radio.On je to njemu morao zameriti.Za razliku od Pupina, Tesla
nikada nije imao učenike, uvek je radio sam , ponekad sa tehničarima.

Posle mnogo godina u Americi Tesla se čudio , kako je pisao, što je u tom
svetu teško naći čoveka kod koga bi se u isti mah
moglo naći: znanje, pravičnost i nesebičnost.
Njegove su maramice bile od bele svile, kravate ozbiljne, takođe od svile,
okovratnik beo i čvrst. Bacao je sav svoj pribor, uključujući i rukavice, posle samo
nekoliko nošenja.
Lička torbica, rukotvorina majke Đuke: Ovu torbicu Tesla je čuvao u Americi, umesto
majčine fotografije, koju nije imao.
Poznato je da je rođen u noći između 9. i 10. jula, ali manje je poznato da je
te noći besnela jaka oluja. Babica je to protumačila kao loš znak i rekla njegovoj
majci da će on biti dete tame, a majka je odgovorila : Ne.On će biti
dete svetlosti.“
400_illustration_playboy_2010-03_tesla
 “ Dok sam bio dječak, nekoliko puta spasio sam susjedovu
kuću od požara, jer sam čuo ono karakteristično pucketanje
koje njima nije remetilo san i onda sam dozvao pomoć…
Godine 1899. čuo sam grmljavinu na udaljenosti od 550 milja.
U Budimpešti sam čuo kucanje kronometra iako su nas razdvajale
tri sobe.
Slijetanje muhe na sto znalo bi zatutnjiti u mom uhu.Galama
izbliza ili izdaleka često bi me preplašila i ne bih uopće razabrao
izgovorene riječi.
Uzastopni prekidi Sunčevih zraka uzrokovali bi na moj mozak
udarce takve snage da bi me omamili.
Kada bih prolazio ispod kakvog mosta ili neke druge gradnje,
morao bih sakupiti svu snagu volje jer bih osjećao strahovit
pritisak na lobanju.
U mraku sam, poput slijepog miša, mogao otkriti prisutnost
predmeta na udaljenosti od 12 stopa.

(Tesla o sebi)
CITATI
“ Kada sam potpuno iscrpljen, ja jednostavno, kao crni,
prirodno zaspim dok bijeli brinu.“
“ Nema pamćenja ili stečene sposobnosti na trajnom
utisku.Ono što nazivamo pamćenjem samo je pojačani
odziv na ponovljeni podsticaj.“
“ Nije tačno (kako je Dekart mislio) da je mozak jedan
akumulator.Nema stalnog zapisa u mozgu niti uskladištenog
znanja.Znanje je nešto nalik na odjek za koji je neophodna
pobuda da bi nastalo.“
“ Bojim se, zapaliću nebo! „
“ Doći će vreme kada ćemo moći da doručkujemo
u Njujorku a večeramo u Beogradu. Ja to neću
doživeti ali ti hoćeš! „
(Nikola Tesla, M. Tošiću 30-tih u Njujorku)
Jednom su pitali Ajnštajna kako je to biti najpametniji čovek
na svetu a on je odgovorio :
„Ne znam.To ćete morati da pitate Nikolu Teslu.
nikolatesla
2 коментара (+додајте свој?)

  1. Wojciech
    мар 15, 2015 @ 19:45:52

    Ma Tesla je lud ko struja! 😉

    Одговор

Оставите одговор

Статистике блога

  • 850,485 hits
