“ Beli oleander “ Dženet Fič

150214-1521_phixr

Sasvim je prirodna želja da se uništi ono što se nikada
ne može imati.

Dušo, tako to biva kad se zaljubiš.Prisustvuješ elementarnoj nepogodi.

U mržnji uživam više nego u bilo kojoj ljubavi.Ljubav je mušičava.
Zamorna.Zahtevna.Ljubav te koristi.Predomišlja se.

Ako biti zao znači biti motivisan samim sobom, biti centar sopstvenog
sveta, živeti po sopstvenim pravilima, onda je svaki umetnik, svaki mislilac,
svaki originalni um zao.

Usamljenost je ljudska priroda.Gaji je.Što te više razjeda iznutra,
to tvoja duša ima više prostora za rast.Nikad ne očekuj da ćeš
prerasti usamljenost.Ne nadaj se da ćeš naći ljude koji će te
razumeti, osobe koje će ispuniti taj prostor.Inteligentna,osetljiva
osoba je izuzetak, neobičan izuzetak.Ako očekuješ da nađeš ljude
koji će te razumeti, postaćeš razočarana i ubilački nastrojena.
Ne možeš postići ništa više do da razumeš sebe, spoznaš šta želiš
i da ne dopustiš stoci da ti stane na put.

Dok sam šetala po kraju shvatila sam da u svakoj kući može
postojati zasebna stvarnost.U jednom jedinom bloku moglo
bi se naći pedeset različitih svetova.Niko, zapravo, ne zna šta
se zaista zbiva iza susednih vrata.

Beleži.Pamti sve, svaku uvredu, svaku suzu.Istetoviraj sve na
unutrašnju stranu svog uma. U životu je suštinski važno
poznavati otrove.Rekla sam ti-niko ne postaje umetnik sem
ako ne mora.

Da li sam ja večiti baksuz, komad svemirskog otpada izbačen
iz kapsule ?

Život uvek treba da bude ovakav, slažeš li se?
Kao sporo uživanje u dobrom obroku.Nažalost, većina ljudi
nema talenta za to.Čim nešto započnu odmah žele to da
okončaju, kako bi počeli nešto novo.

1-White-Oleander-quotes

„Sentimentalizam je način da se otarasite osećanja koja
zapravo nemate.“
D.H.Lorens

Žene uvek muškarcima daju prednost.Upravo zato je i sve
otišlo do đavola.

Nikad nije naučila osnovnu lekciju o uličarima : ako im
pokažete makar malo pažnje, zalepiće se za vas kao čičak.

Moja majka bi rekla da je propast sveta kada izgubiš
samopoštovanje.

Šta će vam lepota ako ne nameravate da je upotrebite poput
čekića ili ključa ? Inače je to samo pojava koju će drugi koristiti
i diviti joj se, zavideti, prezirati…A tako mnogo devojaka govori :
upotrebi me, sanjaj me.

Čovek može sve da podnese.Bol koji ne možemo da podnesemo
potpuno će nas ubiti.

Postoje zločini suviše suptilni da bi im se moglo efikasno
suditi.

tumblr_mpmag6qX2F1rsyukao1_500

Uvek sam umela da razlikujem dronjavu istinu od elegantne laži.

Suviše si nostalgična, želiš da te pamćenje osigura, da te uteši.
Prošlost je dosada.Važna je samo ličnost, i šta ta ličnost stvara
od onoga što je naučila.Mašta koristi šta joj treba, a ostalo
odbacuje- ti pak želiš da podigneš muzej.

Ljubav.Izopštila bih tu reč iz rečnika.Kakva nepreciznost.
Ljubav, koja ljubav, kakva ljubav? Sentiment, fantazija,
čežnja, požuda? Opsesija, proždiruća potreba?

Ljubav je priča za laku noć, plišani meda, omiljeni,
bez jednog oka.

Ljubav je ček koji se može falsifikovati, ljubav je naplata koja
kad-tad dospeva.

art-cute-drawing-girl-Favim.com-2440996

U njoj je postojala neka užasna greška, u celom njenom biću.
Bila je kao veliki dijamant s mrtvom mrljom u sredini.

Ne želim da pričam o ljubavi, to je semantička pacovska jazbina.

Ne okreći kamenje ukoliko ne želiš da vidiš beličasta stvorenja
koja žive pod njim.

Šta je prošlost? Samo gomila plesnivih novina u garaži
nekog starca.

Da ja tebi kažem nekoliko reči o kajanju, dušo moja.
Njemu nema kraja.Ne možeš naći početak lanca koji nas
je odande doveo dovde. Da li se kaješ zbog celog lanca ili
zbog pojedinačnih karika, kao da možeš da ih rastaviš ?

Dopadao mi se Berlin.Grad i ja uzajamno smo se razumeli.
Svidelo mi se što su ostavili bombardovanu ljusku Crkve cara
Vilhelma kao spomenik gubitku.Ovde niko ništa nije zaboravljao.
U Berlinu ste morali da se rvete sa prošlošću, morali ste da zidate
na ruševinama, unutar njih.Amerika je sasvim drugačija, tamo
smo sve temeljno čistili, misleći da svaki put možemo da krenemo
iz početka.Nismo još naučili da prazno platno ne postoji.

Te godine žudela sam za koferima.Visila sam na buvljoj pijaci,
cenkala se oko staromodnih kofera, trampila se za njih…
Svi su me prodavci poznavali, Handkofferfraulein, tako su me
zvali. Devojka sa koferima.

tumblr_ln9ra7lhmp1qlwyw2o1_500_large_183664602

6 коментара (+додајте свој?)

  1. Jelena
    мар 14, 2015 @ 21:40:13

    Uživala sam čitajući.

    Одговор

  2. Ime nemam, Komentar uvek
    мар 15, 2015 @ 00:13:10

    Jedna od najboljih knjiga koje sam ikada pročitala. 🙂 Odličan izbor citata, neke od njih sam i ja izdvojila i prepisala. 🙂

    Одговор

  3. Masa
    нов 05, 2015 @ 12:53:59

    Gde ste nabavili knjigu?

    Одговор

Оставите одговор

Статистике блога

  • 902,438 hits
