“ Aleksandrijski kvartet “ Lorens Darel (1. deo)

86ba3cbb03d677211004c12655aaac39

Ova prisnost ne treba da ide dalje,

jer smo sve njene mogućnosti

već iscrpli u svojoj mašti.

Svaki muškarac se sastoji od gline i demona, i nema žene
koja može da zadovolji i jedno i drugo.

Bolesti ne idu na one koji žele da umru.

Uvek sam bila tako jaka.Da li je to

sprečavalo da budem stvarno voljena?

Grad postaje čitav svet kada čovek voli jednog
od njegovih stanovnika.

493b3b90a65b73bc6b715bc215d852c6

 

Uzaludno je prelaziti preko svega ovoga tako
nesigurnim sredstvom kao što su reči.

Znaš da nikad ne pričam jednu
priču na isti način dva puta.
Znači li to da lažem?

Svi mi tražimo racionalne razloge
da bismo
verovali u apsurdno.

Ko je pronašao ljudsko srce,pitam se?
Kaži mi ,a onda mi pokaži gde su
ga obesili.

Shvatio sam onda svu istinu o ljubavi :
da je ona nešto apsolutno što uzima sve ili ništa.
Druga osećanja,sažaljenje,nežnost i tako dalje,
postoje samo na površini i pripadaju tvorevinama
društva i navike.

 

97a8e960775823448db7632b61f409c6

Koristimo jedni druge kao sekire,
da bismo sasecali one koje stvarno
volimo.

Danas se od svih umetnika očekuje

da budu pomalo pomodno nesrećni.

Kroz sto godina ležaćemo držeći jedno drugom
jezike u ustima,ćutljivi i bez strasti kao morska trava.

Shvatam da neko može tvrditi da poznaje
samo jedan vid našeg karaktera.Mi svakom
okrećemo različitu površinu prizme.

Postoji nešto iscrpljujuće i izopačujuće kada se voli
tako vešto a ipak voli tako malo.

Duh joj je toliko budan da je zbog toga svako
telesno podavanje samo delimično.

Zato što danas ništa ne oseća

kaže mi da je zaljubljena u mene.

Nije ljubav slepa nego ljubomora.

Beda jako ograničava a bogatstvo jako
izoluje.

Moral nije ništa ako se svede samo na formu dobrog
vladanja.

Patnja je akutan oblik sujete.

 

458657e6fb028bed3ed70dfe74d98bf6

Ustvari mi ljuto ozleđujemo ljubav,
jer smo dokazali da su veze prijateljstva
čvršće.

Gde nauka prestaje,živci počinju.

Volela je moje slabosti jer je osećala
da mi je tu od koristi.

Hvala Bogu pa nisam genije

jer genije nema nikoga kome

bi mogao da se poveri.

Ne mogu da se zaljubim jer pripadam
tom prastarom tajnom udruženju – šaljivčinama!

Uvek sam smatrala da oni koji su mrtvi misle o nama kao
da smo mi mrtvi. Ponovo su se pridružili živima posle
ovog beznačajnog izleta u nazovi-život.

 Čovek se uvek zaljubljuje u
ljubavni izbor osobe koju voli.

U braku se ozakonjuje očajanje.

Zar ne zavisi sve od toga kako tumačimo
tišinu oko sebe?

Ne vode sve stvari napred drugim stvarima,
neke vode nazad stvarima koje su prošle.

 

4f464f0127d786df8d30824c9c6ce20f

Živimo životima zasnovanim na probranim
izmišljotinama.

Bol koji prati pisanje može sasvim da se
prepiše,kod umetnika,strahu od ludila.

Ljubav je tečan fosil.

Sasvim je moguće voleti one kojima nanosite najviše bola.

Prava bezazlenost nije u stanju da učini ništa što je
površno.

Kad ubereš cvet,grana se sa odskokom
vraća na mesto.
Ovo ne važi za naklonosti srca.

3df82d4b054c303ce3eecf0b3fea8eca

 

 

 

 

4 коментара (+додајте свој?)

  1. vida telebak
    мар 24, 2014 @ 19:25:29

    Hvala za ove divne citate, ovu knjigu sa uzivanjem citala pre par godina na letovanju. Pozdrav veliki.

    Одговор

    • ThinkBlog
      мар 24, 2014 @ 19:28:56

      Nema na čemu 😉
      Ja je tek sada čitam, ostala su mi još dva dela. Takoreći na pola sam puta 🙂
      Uživam i ja zaista,i ne znam šta pre da prepišem ovde.
      Pozdrav i od mene, hvala na komentaru.

      Одговор

  2. Jana
    мар 25, 2014 @ 00:14:23

    Ovim citatima si me podsetila da je vreme da ponovo čitam Darela!
    Hvala ti – divno je vratiti se njemu … i sebi!
    Pozdrav 🙂

    Одговор

    • ThinkBlog
      мар 25, 2014 @ 01:30:30

      Mene sramota sto ga tek sada citam 🙂 Sjajan je !
      I ne mogu da verujem da jedno tako obimno delo nije dosadno
      ni na trenutak. Nema na cemu,drago mi je sto podsetim na dobre stvari.
      Pozdrav dragoj Jani ! 🙂

      Одговор

Оставите одговор

Статистике блога

  • 848,039 hits
